lørdag 26. juli 2014

SMS from 881632551474@msg.iridium.com

HEI VERDEN! NÅ ER JEG VEL FREMME I LONGYEARBYEN! TRØTT SOM EN STRØMPE, SPENT SOM EN STRENG!

----------

Dette er en første test av blogging fra satellittelefonen. Så fort vi kommer utenfor mobildekning, er det dere ser over stilen jeg kjører på blogginga. Ikke fordi det er en yndet stil, men fordi det er det som praktisk lar seg gjøre med utstyret jeg har tilgang på - en murstein som man kan skrive og sende sms fra på samme måte som vi gjorde med de første Nokiaene på nittitallet.


En snerten liten sak! Vi mottar gjerne sms'er som kan sendes gratis fra http://messaging.iridium.com. Nummeret er +881632551474. Det går også an å sende e-post til 881632551474@msg.iridium.com

Planen er å sende koordinater for hvor vi er, så for den interesserte er det mulig å gå inn på toposvalbard.npolar.no og se på kart og bilder fra området vi beveger oss i. Jeg vil også få hjelp av min kjære mor til å oppdatere forflytningen på et oversiktskart.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar