onsdag 30. september 2015

Det finnes dårlig vær




Faktisk. Jeg har ganske sikkert sagt det før, men sier det igjen: Det finnes dårlig vær! Jeg vet det er mange som tror at det ikke gjør det, og mange som ynder å bestride utsagnet. Og ja, det finnes også dårlige klær. Men det hjelper ikke å kle seg aldri så godt, eller ha aldri så mye stål i bein og armer. Dårlig vær er og blir dårlig! Det kan jeg forsikre dere om.

Jeg sitter faktisk her nede i sørgokk og bevitner det i skrivende stund. Flaggstanga gjør snart en touchdown, liften får førstehjelp av en krypende mekaniker og radioantenna, som vi har planer om å bruke for å kommunisere med piloten i innkommende fly om passe kort tid, har slitt seg. Etter et par noe strabasiøse og luftige lufteturer, håper vi å ha berget det som berges kan.

En siste hilsen fra meg, Ida og Alf før vi går ut for å trosse været. Foto: Per Morten Aarak

Legg merke til Idas omvei i bildeserien under:

Ida står i midten. Foto: Per Morten Aarak

Foto: Per Morten Aarak

Alf har inntatt posisjon som fotograf. Ida er på ville veier. Foto: Per Morten Aarak

Ida er tatt av vinden. Foto: Per Morten Aarak

Ida gjør retrett. Foto: Per Morten Aarak

Dette var fasit da vi kom inn igjen. Friskt i kastene!

Episoden over sett fra Ida-perspektiv (Foto: Ida Elen Asklund - med ny pers på 60-meter'n):



Jobben i kortversjon (Foto: Alf I. Midtskog):



Flaggstanga bukker og takker for seg:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar