søndag 16. februar 2014

Topp tre fra Incredible India

Jeg er på reise. Og det er vel også det jeg tenker at denne bloggen mest kommer til å dreie seg om. Reisen jeg er på er ikke voldsomt main stream, men ferie endog! Spesielt i dag. For i dag er jeg i Dubai, som er et kjærkomment pust i bakken etter India, og før reisen går videre. Det var som alltid et underlig styr både å komme seg dit, og være der. Og selv om visumservice gjør en utmerket jobb, var prosessen som så mange ganger før ikke udelt smertefri. Men nok om det, for denne gang. 

Skjønn forening

Topp tre fra Incredible India:

1. Vi ble invitert hjem til en indisk familie og ble bydd på alskens retter - En situasjon der man ikke kan si nei. Ei heller nei takk. Får man ikke Delhi-belly etter slike utskeielser, kan man klappe seg på skuldra og si at man er hardfør. Rent personlig er dette min første av fem turer til India hvor jeg ikke har blitt syk. (Bank i bordet, for jeg har nettopp kommet meg derifra.)

2. Sto i minibanken og fikk, ut av intet, hjelp av en skitten kar til å trykke som en gal. Pengene kom overraskende nok ikke, og minibanken kjørte 'out of order' på display! Jeg kjeftet, og fikk gola-gola-gola til svar. Andre minibanker antydet at kontoen min er tom, så det skal bli spennende å sjekke nettbanken!

3. Men det mest bekymringsverdige av alt ved Indiaturen, var returen til flyplassen da sjåføren (en helt vanlig inder, med turban og full pakke) tok på seg sikkerhetsbelte!

En helt vanlig inder

I morgen går turen østover igjen på årets mest spennende tur, så langt! Æ glær mæ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar